Sparti elektroninių parduotuvių plėtra

Turbūt niekas nepaneigs, kad gyvename interneto ir išmaniųjų technologijų amžiuje. Ir tai mums atvėrė tokias galimybes, kokių net negalėjome įsivaizduoti prieš kelis dešimtmečius. Viskas, nuo darbo namuose iki prekių ir paslaugų užsakymo pelytės mygtuko paspaudimu, tapo įmanoma.

Turbūt viena iš pirmųjų internetinių technologijų naujovių tikrai pakeitusių mūsų buitį tapo elektroninė bankininkystė. Jos pagalba mes ne tik pradėjome lengviau valdyti ir stebėti savo finansus, bet taip pat ir sugebėjome sutaupyti daugybę laiko, už paslaugas atsiskaitydami internetu.

Verslininkai pamatę, kad pinigų pervedimai tapo galimi internete, ilgai nelaukė ir pradėjo bandyti įprastos prekybos sprendimus pritaikyti internetui. Viso to rezultatas yra tiesiog stulbinantis – per dešimtmetį el. parduotuvės evoliucionavo taip, kad mums nebereikia išeiti iš namų norint ką nors nusipirkti.

Tai aprėpia viską – nuo buitinių prietaisų, įrankių, drabužių, iki maisto į namus (maisto prekių arba jau paruošto maisto). Tačiau tai dar ne viskas, internetu mes galime įsigyti ir daug brangesnius pirkinius, tokius kaip automobiliai ar net nekilnojamasis turtas. Ir visa tai dėl vis tobulėjančios internetinės prekybos infrastruktūros.

Jei prieš keletą metų užsisakius prekę iš el. parduotuvės jos pristatymas buvo numatomas už savaitės ar net daugiau, tai šiandien įmanoma prekę gauti jau kitą dieną, o maistą į namus vos už valandos, nuo atlikto užsakymo. Taip pat patobulėjo ir atsiskaitymo būdai, dabar dažnai galite atsiskaityti bent keletu skirtingų būdų: bankiniu pavedimu, grynaisiais pinigais (prekės pristatymo ar atsiėmimo metu), internetinių bankų pagalba, o kai kuriose elektroninėse parduotuvėse net ir internetine valiuta (ypač saugus ir anonimiškas mokėjimo būdas).

Tačiau elektroninė prekyba mums ne tik palengvino buitį ir mūsų kasdienes keliones į parduotuvę pakeitė kelių mygtukų paspaudimu, bet ir atvėrė viso pasaulio rinkas. Pirkėjas norėdamas įsigyti mobilų telefoną arba švarką nebėra apribotas vien tik parduotuvėmis, esančiomis Lietuvoje. Telefoną jis gali atsisiųsti iš Kinijos, o švarką iš Italijos. Svarbiausia yra tai, kad pats apsipirkimo procesas išliks nepakitęs, jam tereikės apsilankyti pasirinktoje elektroninėje parduotuvėje, išsirinkti prekę, atlikti mokėjimą ir laukti savo siuntos.

Tuo pačiu pasaulio rinkos atsivėrė ne tik pirkėjams, bet ir verslininkams. Dabar Lietuvos el. parduotuvėse gali apsipirkti žmonės iš viso pasaulio, todėl potencialių klientų ratas stipriai išaugo.

Kas dar labiau stebėtina, kad el. parduotuvėse galima įsigyti ne vien fizines prekes, bet ir paslaugas: masažai, kelionės, vakarienės, ekstremalios pramogos ir daug kitų. Visas šias paslaugas, galima įsigyti tokiu pačiu principu kaip ir prekes, jums tereikia turėti įsigytos paslaugos kuponą ir atvykus į reikiamą vietą jį pateikti.

Ir nors šiandien sunku sugalvoti kokiais būdais būtų galima dar labiau praplėsti elektroninės komercijos ribas, kiekvieną dieną atsiranda vis naujų bandymų. Vadinamasis „startup‘ų“ sprogimas atvėrė dar daugiau galimybių verslininkams atrasti naujas idėjas ir jas realizuoti pasitelkus jaunus talentus. Todėl šiandien tikrai sunku pasakyti, kokios naujovės el. parduotuvėse bus pritaikytos ateityje. Tačiau neabejotina yra tai, kad vartotojams apsipirkimas bus tik dar patogesnis ir lengvesnis.

Naudinga informacija dalinasi Maksi.lt